Badanie „Perły Rynku” to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości spożywcze, kosmetyczne i chemii gospodarczej.

Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań: pierwsze z nich „Perły Rynku FMCG”, obejmuje produkty FMCG, drugie „Perły Rynku Kosmetycznego”, dedykowane jest produktom kosmetycznym. Oba projekty uzupełnia nagroda za najlepsze innowacje roku.

Celem badania „Perły Rynku” jest nagrodzenie najlepszych nowości produktowych w najważniejszych kategoriach. Przez 9 kolejnych edycji laureaci badania wyłaniani byli na podstawie głosów oddanych przez właścicieli i pracowników sklepów spożywczych i drogeryjnych, a od 2016 r. najlepsze nowości wskazywane będą przez jury, składające się z przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku spożywczych sieci handlowych.

Badanie „Perły Rynku” jest największym i jednym z najstarszych projektów wyłaniających najlepsze produkty głosami handlu. Pierwsza edycja Pereł Rynku odbyła się w 2006 roku. Co roku bierze w nim udział łącznie ponad 400 produktów.

Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku.

Inicjatorami i organizatorami badania są miesięczniki „Wiadomości Handlowe’ i „Wiadomości Kosmetyczne”.

LISTA KATEGORII