Badanie „Perły Rynku” to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości spożywcze, kosmetyczne i chemii gospodarczej.

Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań: pierwsze z nich „Perły Rynku FMCG”, obejmuje produkty FMCG, drugie „Perły Rynku Kosmetycznego”, dedykowane jest produktom kosmetycznym. Oba projekty uzupełnia nagroda za najlepsze innowacje roku.

Celem badania „Perły Rynku” jest nagrodzenie najlepszych nowości produktowych w najważniejszych kategoriach. Przez 9 kolejnych edycji laureaci badania wyłaniani byli na podstawie głosów oddanych przez właścicieli i pracowników sklepów spożywczych i drogeryjnych, a od 2016 r. najlepsze nowości wskazywane będą przez jury, składające się z przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku spożywczych sieci handlowych.

Badanie „Perły Rynku” jest największym i jednym z najstarszych projektów wyłaniających najlepsze produkty głosami handlu. Pierwsza edycja Pereł Rynku odbyła się w 2006 roku. Co roku bierze w nim udział łącznie ponad 400 produktów.

Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku.

Inicjatorami i organizatorami badania są miesięczniki „Wiadomości Handlowe’ i „Wiadomości Kosmetyczne”.

LISTA KATEGORII
SPOŻYWCZE
1. SOKI, NEKTARY, SYROPY
2. NAPOJE NIEGAZOWANE
3. NAPOJE GAZOWANE
4. NAPOJE FUNKCJONALNE I ENERGETYCZNE
5. WODY
6. WODY I NAPOJE DLA DZIECI
7. HERBATY I ZIOŁA
8. KAWY I MIKSY KAWOWE
9. ŻELKI, PIANKI, GUMY DO ŻUCIA
10. WYROBY CUKIERNICZE (karmelki, draże)
11. WAFLE I BATONY
12. TABLICZKI CZEKOLADOWE
13. PRALINY I BOMBONIERY
14. CIASTKA, WAFLE FAMILIJNE
15. SŁODKIE I SŁONE PRZEKĄSKI
16. BAKALIE I PRZEKĄSKI BAKALIOWE
17. PRZEKĄSKI FIT
18. PRODUKTY DIETETYCZNE (bez glutenu, bez laktozy, bez cukru)
19. PRODUKTY EKO, BIO, VEGE
20. DANIA GOTOWE typu pulpety, fasolka po bretońsku etc.
21. DANIA SCHŁODZONE NA TACKACH typu naleśniki
22. DANIA GOTOWE MROŻONE typu zupy, pierogi, krewetki
23. MROŻONKI WARZYWNO-OWOCOWE
24. KULINARIA (ZUPY, BULIONY, FIXY)
25. SOSY MOKRE, MAJONEZY, MUSZTARDY, KECZUPY
26. PRZYPRAWY I MARYNATY
27. PIWA I PIWA SPECJALNE
28. MIXY PIWNE
29. WINA I WINA AROMATYZOWANE
30. CYDRY
31. WÓDKI CZYSTE I SMAKOWE
32. BROWN SPIRITS
33. WYROBY TYTONIOWE I AKCESORIA
34. MAKARONY
35. PRODUKTY ŚNIADANIOWE
36. PŁATKI ŚNIADANIOWE
37. PRODUKTY SYPKIE (MĄKI, KASZE, RYŻE, CUKRY)
38. JOGURTY I DESERY MLECZNE
39. MLEKO, KEFIRY, MAŚLANKI
40. SERY
41. TŁUSZCZE ŻÓŁTE (MARGARYNY, OLEJE, OLIWY)
42. LODY IMPULSOWE
43. LODY FAMILIJNE
44. PRZETWORY WARZYWNO-OWOCOWE
45. RYBY I PRZETWORY RYBNE
46. KIEŁBASY (SUCHE I PODSUSZANE)
47. KABANOSY I PRZEKĄSKI MIĘSNE
48. PARÓWKI
49. WĘDLINY
50. PRZETWORY MIĘSNE
51. ŻYWNOŚĆ DLA DZIECI
52. KARMY DLA ZWIERZĄT
53. INNOWACJA SPOŻYWCZA
CHEMICZNE
54. ŚRODKI DO MYCIA NACZYŃ
55. PRODUKTY DO PRANIA I PŁUKANIA
56. UNIWERSALNE I SPECJALISTYCZNE ŚRODKI CZYSTOŚCI
57. PREPARATY DO WC, ZAPACHY DO DOMU I ODŚWIEŻACZE POWIETRZA
58. ARTYKUŁY HIGIENICZNE
59. PRODUKTY DO PRZECHOWYWANIA ŻYWNOŚCI (NP. FOLIE ALUMINIOWE, WORECZKI, POJEMNIKI)
60. INNOWACJA CHEMICZNA
61. INNOWACJA TECHNOLOGICZNA
62. INNE (produkty niemieszczące się w pozostałych kategoriach – prosimy o kontakt z organizatorem)

REGULAMIN