Badanie „Perły Rynku” to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości spożywcze, kosmetyczne i chemii gospodarczej.

Projekt składa się z trzech równolegle przebiegających badań: pierwsze z nich „Perły Rynku FMCG” i „Perła Regionu” obejmują produkty FMCG, trzeci „Perły Rynku Kosmetycznego” i dedykowany jest produktom kosmetycznym. Projekty uzupełnia nagroda za najlepsze innowacje roku.

Celem projektu „Perły Rynku” jest nagrodzenie najlepszych nowości produktowych w najważniejszych kategoriach. Laureaci badania wyłaniani są przez JURY, składające się z przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku spożywczych sieci handlowych. Zadaniem jurorów jest przetestowanie zgłoszonych do badania produktów i ocena ich potencjału rynkowego.

Projekt „Perły Rynku” jest największym i najbardziej prestiżowym projektem wyłaniających najlepsze produkty głosami handlu. Pierwsza edycja Pereł Rynku odbyła się w 2006 roku. Co roku ocenie jury poddane jest ponad 400 nowości.

Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku.